КОДЕКС ПОВЕДІНКИ УЧНЯ БУДЯНСЬКОГО ЛІЦЕЮ

МЕТА

Мета цього документу– встановити принципи і стандарти поведінки учнів у ліцеї.

Цейкодекспередусім є керівництвом та ресурсом для учнів, батьків та вчителів. Основна його функція: підтримка високого стандарту поведінки та взаємостосунків у ліцеї. Насамперед, для кожного учня важлива доброзичлива і безпечна атмосфера – тільки у таких умовах дитина набуватиме якісних знань та вмінь. Тому усі члени шкільної спільноти – вчителі, батьки та діти – несуть спільну відповідальність за дотримання та виконання правил поведінки.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

У ліцеї впроваджена система винагород і заохочення до зразкової поведінки та відмінних успіхів у навчанні. У випадку неприйнятної поведінки можуть застосуватися дисциплінарні міри. У школі може здійснюватися моніторинг поведінки учня.

ЦІННОСТІ ЛІЦЕЮ

Повага: з повагою ставитися до оточуючих, після чого можна очікувати поваги до себе. Живи так, щоб людям поруч з тобою було комфортно. Вирішуй суперечки та конфлікти мирним шляхом.

Відповідальність:помилки – невід’ємна частина життя, а вміння приймати на себе відповідальність за свої вчинки або за свою бездіяльність є важливою умовою розвитку сильної особистості.

Чесність і порядність:говори правду, будь щирим та вмій визнати свою помилку; не приховуй поганих вчинків іншого.

Доброта, співчутливість і толерантність:допомогти, підтримати, а не засуджувати, з розумінням ставитися до слабкостей іншого. Школа – простір, вільний від будь-якого виду насильства. Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у ліцеї та за його межами.

Пізнання і розвиток: здобувати знання, навички та вміння, розвивати себе духовно та фізично.

Дисципліна та виконання правил:це вміння контролювати себе, робити те, що необхідно в даний момент і сумлінно виконувати правила.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ЛІЦЕЇ

ЛІЦЕЙ – це простір для навчання. Від учня очікується відповідна поведінка, повага та ввічливе ставлення до вчителя та інших учнів. Бути пунктуальним. Акуратно ставитися до шкільного майна. До ліцею можна приносити лише ті речі, які є необхідними для освітнього процесу та особистого користування.

Забороняється:

- Запізнення та пропуск уроків без поважної причини.

- Публічне вживання непристойних, вульгарних та лайливих слів і фраз.

- Будь-які словесні образи, обзивання та погрози.

- Агресивна поведінка до інших, бійки.

- Непристойні дотики або непристойні висловлювання, які можуть бути розцінені як сексуальні домагання.

- Буллінг (цькування), а саме:

–систематичні кепкуванняз будь-якого приводу (національність, релігійна приналежність, фізичні та емоційні особливості, зовнішній вигляд тощо);

–фізичні і психологічні приниження,різного виду знущання;

–бойкот та ігнорування;

–псування особистих речей.

- Наявність на території ліцею будь-яких алкогольних або тютюнових виробів, будь-яких засобів для куріння (наприклад, вейп, електронні сигарети, кальян тощо), наркотичних речовин та порнографічної продукції.

ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС УРОКУ

Від учня очікується, що він приходить на урок вчасно, підготовленим. Учень під час уроку виконує завдання вчителя, бере активну участь в обговоренні, відповідає на запитання, ввічливо ставиться до вчителя та інших дітей. Записує домашнє завдання.

Небажана поведінка:

2.1. Неввічливо, насмішливо звертатися до вчителя та учнів.

2.2. Перебивати вчителя або однокласників під час уроку.

2.3. Відмовлятися виконувати прохання чи інструкції вчителя, які безпосередньо пов’язані з освітнім процесом.

2.4. Самовільно вставати з місця, ходити по класу, виходити з класної кімнати.

2.5. Голосно розмовляти з іншими учнями, кричати.

2.6. Умисно спекулювати часом, затягувати початок уроку.

2.7. Запізнюватися на урок.

ПОВЕДІНКА НА ПЕРЕРВІ У ПРИМІЩЕННІ ЛІЦЕЮ

Перерва – час для відпочинку та підготовки до наступного уроку. Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, але не повинен заважати іншим або наражати на небезпеку себе чи оточуючих.

Не бажано:

- Гучно вмикати музику, відео з будь-яких пристроїв.

Заборонено:

- Штовхатись, стрибати та бігати у приміщенні школи.

- Використовувати спортивне знаряддя (ролики, скейти, тощо) у приміщеннях ліцею.

Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна, перебувати у місцях можливої небезпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).

На перервах учні можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя, адміністрації за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

ПОВЕДІНКА НА ПОДВІР’Ї ЛІЦЕЮ

Подвір’я ліцею – пришкільна територія, де під час перерви переважно перебувають учні. На подвір’ї ліцею слід дотримуватися основних правил безпеки (не бігати, не штовхатися, не кидати сніжки). У зимовий період пересуватися до інших приміщень школи обережно, минаючи краї дахів.

Забороняється:

- Виходити під час навчальних годин за територію ліцею без супроводу.

- Підніматись на пожежну драбину.

- Нищити квітники та дерева.

- Будь-яка ігрова діяльність, яка може призвести до травматизму.

- У нестійку погоду та зимовий період перебувати на території подвір’я без верхнього одягу.

ПОВЕДІНКА У ЇДАЛЬНІ

Їдальня – місце, де можна поїсти та спокійно поспілкуватися один з одним. Перед їжею слід помити руки. Їсти охайно, не заважати іншим. Після їжі прибрати за собою посуд та подякувати тим, хто готував та подавав їжу.

Небажана поведінка:

- Бігати по їдальні, кричати та будь-яким чином перешкоджати іншим учням споживати їжу.

- Приходити в їдальню у верхньому одязі.

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД, ОХАЙНІСТЬ

У ліцеї від учнів очікується охайний зовнішній вигляд. Одяг має бути чистим і наближеним до ділового стилю. Те ж саме відноситься до тіла дитини: її обличчя, руки, волосся і нігті повинні бути чистими.

Спортивний одяг призначений для уроків фізкультури, на інших уроках він недоречний.

В осінньо-зимовий та весняний період наявність змінного взуття обов’язкова. Верхній одяг слід зберігати у гардеробі або у шафі в класній кімнаті.

Намагайтеся бути стриманими у зачісці, макіяжі й манікюрі, а також прикрасах.

На урочисті загальноліцейні заходи учні приходять у святковій формі.

На вечори, концерти, позакласні розважальні заходи учні можуть вибирати одяг за рекомендацією батьків або на свій розсуд.

Не бажано:

- Використовувати різкі парфумерні аромати.

- Носити декольтовані, укорочені блузки («топики», футболки тощо), дуже короткі спідниці; спортивні шорти (не під час занять спортом); одяг для літнього відпочинку.

- Без особливої потреби сидіти в класних кімнатах у верхньому одязі.

ПОВЕДІНКА ПОЗА ЛІЦЕЄМ

Учні мають право знаходитися в приміщенні ліцею після закінчення учбовихзанять або позаурочних заходів лише з дозволу працівників ліцею.

Не бажано:

- Публікувати в соціальних мережах фото і відеоматеріали, які не сприяють позитивній репутації ліцею.

Забороняється:

- Розміщувати в мережі Інтернет фото інших учнів, вчителів та інформацію про них без їхньої попередньої згоди.

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНОГО ТЕЛЕФОНА, ПЛАНШЕТА ТА ІНШОЇ ТЕХНІКИ

Учні особисто несуть відповідальність за зберігання власних мобільних телефонів та інших персональних гаджетів.

Під час занять (уроків) користування мобільними телефонами, планшетами та іншими пристроями без дозволу вчителя заборонено.

СТАВЛЕННЯ ДО ШКІЛЬНОГО МАЙНА

Батьки матеріально відповідальні за пошкодження шкільного майна дитиною.

Шкільне майно – один із важливих ресурсів школи. Очікується шанобливе ставлення, акуратність у використанні техніки, меблів та спортивного інвентарю. Важливим є економне використання ресурсів, у тому числі електроенергії, води, гігієнічних засобів. Кожний учень несе відповідальність за своє робоче місце.

Забороняється:

- Будь-яке псування та нищення шкільного майна (наприклад, писати або малювати на парті, стінах тощо).

- Самовільно використовувати будь-яку шкільну техніку.

ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Поведінка під час дистанційних занять, а також спілкування в групах класів повинні сприяти самоорганізації учнів, якісному навчанню, позитивній репутації ліцею і шанобливому ставленню до всіх учасників освітнього процесу. На вимогу вчителя учасники освітнього процесу працюють на уроці з увімкненими камерами.

Забороняється:

- Заходити в зум-конференції уроків та на інші платформи ІКТ під чужим або незрозумілим іменем.

- Передавати посилання на шкільні заняття третім особам, окрім батьків або осіб, які їх заміняють.

- Пропускати дистанційні заняття без поважних причин або завчасного попередження батьків.

Небажана поведінка:

- Навмисно відволікати учасників освітнього процесу під час заняття (гримаси, шум, малювання екрану, тощо).

- Запізнюватися на уроки дистанційного навчання, які проходять у режимі синхронного часу.

НАСЛІДКИ НЕЗНАЧНИХ ПОРУШЕНЬ

Незначні порушення — це ті, які негативно впливають на атмосферу в ліцеї: порушення шкільних правил, знущання, приниження, глузування, ненормативна лексика, грубість, агресивна поведінка, неповага, обман, фальсифікація, плагіат, зухвала поведінка, нецільове використання засобів навчання, комп’ютерів, публічний показ прихильності, зневага учнівських обов’язків, недотримання правил безпеки.

Можливі наслідки незначних порушень:

- усне попередження від вчителя;

- виховна розмова з класним керівником;

- інформування про порушення батьків;

- письмове повідомлення батьків від вчителя, заступника директора та (або) директора ліцею.

ЗНАЧНІ ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ ТА ДИСЦИПЛІНАРНІ МІРИ

До значних порушень відносяться: булінг, залякування (у тому числі в Інтернет), загроза фізичним насильством, заподіяння шкоди іншим у результаті бійки, дискримінація, расизм, сексизм, загроза насильства сексуального характеру, паління, наявність або вживання алкоголю чи наркотиків, крадіжки, пограбування, вимагання, вандалізм, загроза заподіяння шкоди, володіння порнографічними матеріалами, володіння зброєю або копією зброї та інші серйозні порушення.

Можливі наслідки значних правопорушень:

- персональна зустріч адміністрації ліцею з батьками;

- виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики правопорушень;

- консультація шкільного психолога;

- у разі пошкодження шкільного майна або майна іншого учня відшкодування його вартості;

Якщо дії учня спричинили загрозу життю і здоров’ю учасникам освітнього процесу, то можлива передача справи на розгляд відповідних органів (поліція, прокуратура, служба у справах дітей).

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.